در مطلب زیر چند استراتژی برای نحوه برخورد صحیح با همکار یا رئیس بدقلقتان را به شما یاد خواهیم داد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، احتمالاً همهی ما تجربهی کار با رئیس یا همکار بدقلق را داشته ایم. در چنین مواقعی هر کسی ترجیح میدهد این محیط عذاب آور را ترک کند و سراغ کار دیگری رود. اما واقعیت این است که این کار همیشه ممکن نیست. ممکن است این شغل را بعد از مدتها جستجو پیدا کرده باشیم، درآمد خوبی از آن داشته باشیم، برای پرداخت بدهی یا وامی به درآمدش نیاز داشته باشیم، یا به هر علت دیگری – دست کم فعلاً – چارهای جز ادامهی این شغل نداشته باشیم. بدیهی است که سرو کله زدن با یک رئیس یا همکار بدقلق شرایط سختی ایجاد میکند، اما همین مسأله درس بزرگی در مورد کنار آمدن با آدمهای بدقلق برای ما دارد.
زمانی که هر فردی بداند در کجای مسیر قرار گرفته و از او انتظار میرود که به چه نقطهای برسد، انگیزه بیشتری برای تلاش مضاعف و بازده بالاتر خواهد داشت. برخی مدیران ترجیح میدهند برای هر موردی، خود و کارمندشان را وارد بحثهای ناراحتکننده نکنند.
اگرچه این راهکار در بعضی از موارد جزئی بسیار مؤثر خواهد بود، اما در بسیاری از موارد نیز ممکن است صدمات جبرانناپذیری را به فرد یا مجموعه وارد کند. مدیرانی که سعی میکنند برای جلوگیری از بحثهای ناخوشایند با کارکنان، بازخوردهای خود را فقط در جمعبندیهای عملکرد سالانه بیان کنند به فرد حس تنبیه شدنی را میدهند که حتی علتش را نیز به خاطر نمیآورد یا اصلا نمیدانسته که اشتباه است.
ادامه مطلببا رئیس یا همکار بدرفتارمان چطور باید کنار بیاییم؟
کدام دسته از افراد در روزهای کرونایی نباید به مراکز انتقال خون مراجعه کنند؟
رئیس ,همکار ,کار ,داشته ,باشیم، ,بدقلق ,یا همکار ,رئیس یا ,از موارد ,به فرد ,با رئیس
درباره این سایت